21 septiembre 2009

ProLingua, iniciativa civil y cívica en defensa de la Cultura

Es conocido por los lectores habituales de ImP que uno de los criterios de esta bitácora es defender la Cultura. De modo que al igual que con otras iniciativas referidas a la marginación secular que han sufrido las lenguas minoritarias o minorizadas de la Península, tengo la obligación (autoimpuesta) de dejar constancia de la iniciativa ProLingua.
Al igual que el colectivo Galego, Patrimonio da Humanidade, ProLingua es ejemplo de civismo, sensatez y rigor cultural a la hora de valorar un problema que --¡hay que insistir en esto!-- no afecta sólo a los gallegos, sino que afecta a todos los ciudadanos con independencia del idioma en que se comuniquen.Cuando un idioma y sus usuarios son cultural y políticamente agredidos n sólo está en juego la pervivencia de esa lengua, sino también un patrimonio cultural que es de todos y que, para colmo, forma parte de Iberia, un ámbito geográfico "redondo" en el que todos estamos obligados a convivir (...aunque algunos se lavan las manos, quieren ser los prescriptores e imponer su Verdad, todo sea dicho).
La presentación del colectivo dice así:
ProLingua é unha plataforma creada por persoas de moi diversa ideoloxía e profesión que ten como obxectivos exclusivos a promoción do galego como lingua propia de Galicia (e das comarcas estremeiras) e a consecución da súa oficialidade real, que pasa por unha presenza normal en ámbitos dos que se mantén practicamente excluída, como a empresa, a xustiza e outros servizos públicos e privados, especialmente os medios de comunicación.
En función disto, declaramos como obxectivos irrenunciables de ProLingua a totalidade dos contidos da actual Lei de Normalización Lingüística de 1983 e o Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega de 2004, que contaron, en ambos casos, coa aprobación por unanimidade do Parlamento de Galicia.
Estamos nun Estado de dereito e como cidadás e cidadáns esiximos que se cumpra de xeito pleno a lexislación existente en materia lingüística.
Asemade esiximos que non se leve a cabo ningunha medida lexislativa que supoña perda de dereitos por parte das galegas e dos galegos a usaren e coñeceren a lingua galega."

No hay comentarios:

Publicar un comentario

NOTA: En ImP no se publicarán injurias ni difamaciones, ni tampoco imputaciones de faltas o delitos sin aportar pruebas, datos judiciales o sentencia.
Sólo se publicarán los anónimos que a criterio del administrador sean de interés.