Cosa sabida pero rara vez difundida:
«En toda Galicia más del 90 % de la superficie de las zonas de marisqueo está afectada por las aguas fecales que llegan a las rías desde los hogares, a menudo sin que medie ningún proceso de purificación.
La presencia de la peligrosa bacteria Escherichia coli obliga en la mayor parte de las zonas --las catalogadas con la letra B, que ocupan el 86 % de la superficie total-- a someter al marisco a un intenso proceso de depuración antes de que pueda llegar al plato.
Según los datos de la Xunta, sólo un 9,6 % de las aguas están lo suficientemente limpias (zonas A) para que almejas, berberechos, ostras o navajas puedan comercializarse directamente».
«En toda Galicia más del 90 % de la superficie de las zonas de marisqueo está afectada por las aguas fecales que llegan a las rías desde los hogares, a menudo sin que medie ningún proceso de purificación.
La presencia de la peligrosa bacteria Escherichia coli obliga en la mayor parte de las zonas --las catalogadas con la letra B, que ocupan el 86 % de la superficie total-- a someter al marisco a un intenso proceso de depuración antes de que pueda llegar al plato.
Imagen habitual de la ría coruñesa |
A la contaminación fecal hay que sumar los restos de todo tipo de sustancias químicas y otros detritus. Desde los años ochenta, sucesivos gobiernos autonómicos han cerrado los ojos y engañado a la población, que por comodidad o inhibición también tiene su cuota de responsabilidad.
Durante la legislatura 2005-2009, el Gobierno bipartido (PSdG-BNG) dio varios pasos adelante para paliar el problema y a medio plazo resolverlo, pero en las últimas elecciones autonómicas el electorado del PP permaneció fiel al glorioso pasado y prefirió --como en tantas otras cosas-- que volviera a gobernar el fraguismo.
Mucho paseo marítimo, mucha pompa y mucha saliva, pero las rías --un portento biológico infravalorado y a veces incluso despreciado-- se mueren poco a poco y, aunque está mal visto decirlo, lo cierto es que la inhibición campa por doquier.
..
..
MÁS detalles, en El correo gallego.
CON ANTERIORIDAD: "El aumento de la contaminación en las rías es noticia diaria".
CON ANTERIORIDAD: "El aumento de la contaminación en las rías es noticia diaria".
Creo que es injusto decir que a la gente le da igual su Ría. En Pontevedra creo que existe una gran concienciación sobre la importancia de salvar la Ría de la contaminación. El Concello de Pontevedra canalizó todos los vertidos fecales al río Lérez (que desemboca en la Ría de Pontevedra) a la depuradora. También es partidario de cerrar la fábrica de papel de ENCE para terminar con los vertidos de la empresa a la Ría (que son autorizados por la Xunta de Galicia). Hay que recordar que la política medioambiental depende fundamentalmente de la Xunta de Galicia, aunque con el gobierno del PP es poco probable que se tomen medidas adecuadas (sólo hay que ver el poco respeto por nuestro medioambiente, al autorizar piscifactorías en entornos protegidos, en fin...). Las depuradoras suponen un alto coste para las Administraciones, pero es necesario que funcionen correctamente para impedir la mayor degración de nuestras costas.
ResponderEliminarCreo firmemente que las medidas deben ser tomadas por la Xunta de Galicia para que sean efectivas. Aunque ahora parecen más preocupados por la austeridad que por nuestro medioambiente.
Un saludo
Entendo q a cuota de responsabilidade q, como ti ben dis, temos pola nosa comodidade, inhibición, pasotismo e inania, é elevada. Temos moita afición a asubiar mentres miramos cara outro lado.
ResponderEliminarNon se vale botarlle toda a culpa aos políticos (q teñen toda a q lles corresponde, tamén).
Vainos sendo hora de abrir os ollos.
Moi ben polo post, jefe.
Lo siento Félix pero te recuerdo la famosa frase de un común conocido bruseliense: "Habría que fumigar a .......... y repoblar con holandeses esta tierra". Todos los días en todos los medios de comunicación tenemos ejemplos sobrados de lo cainitas que somos con nuestra tierra. Y creo que ya he dicho bastante. El "problema" lo seguimos teniendo dentro y no fuera. Y eso el famoso AVE no lo va a resolver. Lo siento por los forofos de ese medio de transporte, sin duda necesario pero que en absoluto es la clave para el futuro de esta tierra. La clave está en la mente, el cerebro, la formación, la cultura....la cidadanía formada y consciente de su pasado, su presente y su futuro. Me temo que soy pesimista...o más bien realista.
ResponderEliminarA/AT. DE “A EIRIÑA DA PEDRA”,
ResponderEliminarÁ hora de cualificar ás actitudes das xentes, da sociedade, é preciso recurrir ás xeneralizacións.
Sei perfectamente que en Pontevedra hai unha movilización social organizada a prol de retirar Ence da ría, pero tamén hai milleiros de veciños da cidade e de Marín partidarios de deixala e que lles importa un pemento o equilibrio ecolóxico da ría; estes, sumados aos que "pasan", son maioría absoluta.
Mais, agás Pontevedra, os movilizados na defensa das rías son minoría en todo o país:
A ría de Vigo é un vertedorio e a de A Coruña outro; na de Arousa a presenza de metais pesados é inquietante; na de Muros-Noia desapareceron os bancos de berberecho máis fertis do mundo, na de Ferrol a instalación de Reganosa só ten movilizado a uns centos de cidadáns; en Viveiro os recheos xa estragaron a mitade da superficie interior da ría do Landro (mesmo edificaron no recheo uns edificios que o Supremo ordenou derrubar pero que seguen alí como testemuña de que a lei, o urbanismo racional e os valores ecolóxicos son papel de fumar), en Ribadeo a consellería do inesquecíbel Cuiña fixo un recheo co apoio expreso do rexidor do BNG pesei que a obra non serviu nin serve para nada... etc. etc. etc.
Sei que hai cidadáns que se opoñen á destruzón das rías, pero ¡a maioría dos galegos "pasan"!
A tese que din "se non fago eu, o fará outro" resume con moito acerto a actitude máis extendida. Á que se engade a tese dos que teñen a convición de que o "pobo" é bo por natureza (na liña de Rousseau)...
O Goberno galego, o actual e o anterior, non defenden nin fan cousas máis antiecolóxicas das que defenden, fan ou farían se lles deixaran a maioría dos galegos.
Aínda podo dicir máis: se a Administración deixara constuir nas praias, milleiros de galegos o farían, outros tantos o xustificarían diciendo que se é legal fan ben, outros o criticarían porque non poderían facelo e unha minoría, ¡só unha minoría!, se movilizaría na contra desa barbaridade.
Neste país moitas voces esixen un AVE que tal como está deseñado é económica e comercialmente insostible, pero ao mesmo tempo consideran “normal” que nas zonas periurbanas de Vigo e A Coruña non teñamos transportes públicos intermunicipais utís e eficientes.
Feitos a gastar cartos públicos en “grandezas” mantemos tres aeroportos internacionais deficitarios, estamos a pagar unha cidade da cultura propia dun país que ten pozos petrolíferos, hai portos que se xuntáramos os peinaos suman máis metros de amarre que o de Rotterdam pero que teñen o 10% do tráfico do holandés, e por riba estan case que valeiros ou ben adicados a chalanas que teñen amarre subvencionado e non xeran riqueza nengunha, ademáis dos barcos de recreo da elite.
¿Que non é xusto dicir que os galegos “pasan”?, pero é verdade: a maioría dos galegos ven morrer as rías e calan.
¿Qué motiva esa actitude? Hai estudos económcos e psico-sociais que son impublicabeis e outros, menos "brutais" que a miña exposición pero aínda máis rigurosos non se publican porque convén manter a crenza de que Galicia é un país idílico, ao tempo que é moi rendible que as xentes se consideren mártires dunha confabulación case que planetaria... É máis doado e non da dor de cachola.